Bröderna Sinklass

Nu var det ett tag sen sist jag skrev något här, men nu ska jag summera lite vad som skett senaste tiden. Senast jag skrev så var jag på Kuta, och hade ägnat en hel del tid till att surfa och den biten. Därefter drog vi mot Lombok för att sedan ta oss vidare mot några små öar, Gili öarna. Vi valde att tillbringa våran tid på Trawagan, den största och mest civiliserade ön. Avslappnat ställe, bara hästar och cyklar, inga fordon. Bra snorkling, gled runt med de där i serien ninja turtles. Så träffade Donatello, Leonardo och andra sköna sköldisar på snorkelturen. En del schackpartier har börjat att gå av stapeln, där Daniel är regerande mästare. Vilket dock ska ändras på så småningom. Lugnt ställe det där Gili, vi blev där lite för länge, men samtidigt en lugn ”sista tid” tillsammans innan vi alla skulle splittras. 

Har inte träffat, men märkt att det finns osportsliga typer runt omkring här ! Inte det roligaste med sådana typer, en kväll när vi var ute och var sociala med varann och jag hade suttit på sådana dära sköna kuddar, (barfota satt man där) när jag senare ska bege tillbaka, då har någon osportslig ursling tagit mina skor ! Det är så tråkigt, med tanke på att dom jag hade innan gick sönder. Ack så onödvändigt, han som tog dom som antagligen inte har några borde väl om någon veta hur tråkigt det kan vara att bli bestulen på ett par. Aja, för att undvika att bli bestulen på skor, har jag i ren trots gått utan ganska länge, cirkus 10 dagar och ingen kan göra mig bitter genom att ta något jag inte har. Skönt ! Så har även min dator gått och blivit bestulen, lite bittert även det. Så allt mitt fina dagboksmaterial som jag skrivit ner är borta, samt lite mindre bloggskrivning pga den försvunna pcn.


Vad det gäller hur man sover om man får ett lugnt rum med bättre plats (dubbelrum) eller ett mindre lugnt rum oftast med madrass på golvet (trippelrum) vilket då leder till mindre plats beror på hur man klarar sig i klunsningar. Kluns, alltså sten, sax, påse. Den som vinner får fördelen att välja både rum och säng först, så nästa, så nästa osv. Jag har på alla våra hotell där vi stannat hamnat i det härliga trippelrummet, bortsett från en gång då jag faktiskt fick sova dubbelrum med Peter, lugnt och skönt. Fast tror ändå jag uppskattar trippelrum trots omständigheterna, och omständigheterna är i princip inga. Hur som helst många val, om det mesta avgörs genom kluns. Tummen upp för kluns.


Nu efter Indonesien så har ställningarna ändrat sig en smula, gruppen har splittrats. Oscar P och Erik är på sitt håll för att avverka två veckors surfkurs i Indonesien. Oscar B, Peter och Karro har dragit iväg till Vietnam med ett stop i KL för att fixa visum. Så nu är det jag och Mr Falk som glider runt, låt kalla oss Bröderna Sinklass. Vietnam blir det även för oss vad det lider. Vi var bara lite sugna på att svänga förbi Kota Kinabalu och bestiga berg först. Så för att detta skulle bli mest smidigt så for vi till Singapore över en helg. Där låg sjukdomen oss i hälarna, bihålorna satte sprätt och febern låg och lurade. Fast med ett Sinklass-psyke så måste sjukdomarna ge vika och vi håller oss fortsatt friska, viktigt såhär nära inpå bergsbestigningen. Sjukdomen var nära, vi var sega men ack vad vi gillar att klura. Luriga gåtor, knep&knåp föremål och allt vad det innebär. Så till detta Sinklass, min farfar har ett riktigt bra knåpföremål som bara den mest tålmodige klarar av, han berättade för mig när jag var liten att knåpföremålet hette sinklass. Jag berättade om detta för Daniel, beskrev och förklarade utan att han förstod vad det hela handlade om. Sökte febrilt runt på nätet utan resultat, tills vi, till slut fann det! ”Sinclares bojor” ett knåp av karaktär, som farfar är mästare på. Sinclare måste varit knåparen och kluraren själv så eftersom att vi på våran resa gärna klurar så blir det därav, Sinklass som jag så fint trodde han hette när jag var liten.


Singapore i övrigt handlade för oss mycket om att vandra runt, se saker, vandra runt, se lite till och så kika på lite annat och testa lite här och så pröva lite där. Vi var i en ofantligt stor trädgård, bautastor, utan att finna några rhododendron, hur det nu kan vara möjligt. Vi fann däremot ofantliga mänger av massa annat och bambu är gräs, inte busk eller träd som det ser ut att vara när det blir större. Från denna väldigt rena stad begav vi oss mot Malaysia, Kota Kinabalu (Borneo) för att ta oss an ett berg. Hit kom vi igårkväll, idag har vi inhandlat vad som krävs för att ta sig till toppen utan att stryka med. Så imorn (onsdag) morgon bär det av för att börja 2 dagar vandring. packningen är packad, och allt är klart ska bara sova lite sen imorn när man vaknar börjar äventyret, Mount Kota Kinabalu.

Ta hand om er folket !

Ytterligare två länkar, film från Bali & Gili. Enjoy.
http://vimeo.com/31998368 - Bali
http://vimeo.com/32075589 - Gili


Kommentarer
Postat av: Elsa Karlsson

Hej Sinklass!

Fasen va kul ni verkar ha det! fortsätt!

..and take care!

Hälsa Mr Falk

Mvh Elsa

2011-11-15 @ 19:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0