Tillbaka.

Den senaste tiden har jag hunnit reflektera över mycket, väldigt mycket. Säkerligen glömt minst hälften. Det regnar i Bergen, ofta ett återkommande ämne. Man är inte mer än människa och kan därför inte påverka vädret speciellt mycket mer än att klä sig därefter. Fast som människa har man möjligheten att förflytta sig, för mig blev tanken Californien. Där tror vissa (jag) att det inte regnar, den drömmen blev tyvärr inte långlivad då S berätta för mig att tyvärr så regnar det även där. Blev istället rekommenderad att åka till Arizona eller Nevada vilket inte kändes lika kul. Var inställd på Californien, så åker säkert dit en dag trots regnet.
Så dyker fler tankar upp. Varför vara där det inte regnar när man kan vara där det regnar istället. Finns en del luckor med extra tid här för min del, då jag spontat sökte lite på nätet och fann ut följande.

- Östergötland har ca 500 mm regn/år - Växt upp där, lagom regnmägnd.
- Bergen har ca 2200 mm regn/år - Bott där ca 1½ år, för mycket regn.
Så har vi världens näst mest regniga stad, omkring 100 000 invånare och ligger i Indien 1300 m ö h.
- Cherrapunji har ca 11 500 mm regn/år - Aldrig besökt, antagligen för mycket regn men värt att pröva.

Cherrapunji, varför inte åka dit och se hur folket där har det, så får man lite perspektiv på regn och tycker kanske inte Bergen är så illa trots allt. Värt att värderas.

 

Det nalkas även semester för min del, vilket känns ofattligt skönt. Fast har svårt att se semestern då jag mest ser de arbetsdagar jag har kvar innan jag faktiskt har nått den så kallade friheten.

Datumet vi talar om är 30e juni, då bär det av mot Sverige, flyg sedan tåg och anländer i Linköping framåt eftermiddagen. Då börjar en sommar som kommer bestå av en bil med ett bagage i och därefter glida dit folk önskar.

Bra lockbete om ni vill ha mig på besök är:


- Dagtid: Kaffe, bad, glass (om väder tillåter)

- Kvällstid: Bra väder, grillning, pilsner, sovplats

 

Så ska jag avsluta med att förvarnar samtliga ! Jag har köpt en ny mobil, den grymmaste av de grymma. Vilket kommer innebära viss briljans och nöjdhet från min sida. Jag har trots allt en värsting.

 

På återseende

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0