Nepal - Nya aventyr

Sista tiden i Vietnam var inte sa tokig aven om jag och Daniel falerade lite, och inte tog tag i saker som vi brukade gora. Tiden var bra och vi har en ny god van Ken inklusive respektive som var ett harligt gang som vi hade god gladje tillsammans med. Nu ar tiden i Vietnam slut, Daniel beger sig hemat for att vara social och mysa hemma och njuta av julstammning. Sjalv skippar jag det dar med jul detta ar och spenderar den har bland bergen i Nepal, aven nyar. Kom till Nepal igar (19e) och har idag fixat med vandring och allt som ska ordnas till det. Inhandlat, klader, vaska och sa vidare sa jag ska overleva min vandring. Sa imorn (21e) lamnar jag Katmandu, for att bege mig mot vandringens borjan.
Det ar en vandring har bland bergen, ska ga runt Annapurna. Det blir da 20 dagar som jag ska traska upp och ner och njuta av harliga vyer och allt vad det innebar att vandra dessa 250km. Kanske man far ta del av den sa kallade hojdsjukan nar man kommer upp mot 5000m, men det far vi se..
Guiden har idag visat mig runt har i Katmandu, och vi kommer redan bra overens sa vi ska nog kunna dela manga skratt under fardens gang.

Denna resa till Nepal inebar ett pa aterseende till Daniel Falk som rest vid min sida sedan min resa borjade, och nu poff sa ar han borta. Han ska hem dricka ett glas bravojuice som jag langtat efter sa brutalt, bara for han kan och jag fortfarande inte har mojligheten. Han ska ata mannagrynsgrot till frukost, julskinemacka med senap, macka med rodbetssallad och kottbullar. Han kommer ha det fint, jag ska fortsatta suckta efter allt detta och mer saker dar till, fast utan att hela tiden yttra min saknad om det till Daniel. En Daniel Falk som innan resan kunde anses som en bekant till mig har nu blivit nagot annat, mer at det goda van hallet. Sa om han ar en riktigt van da valkomnar han mig nar jag ar tillbaka i Sverige med en kopp kaffe, en snus och ett glatt humor.

Alla dar hemma, jag hoppas ni har mysigt sallskap, mycket sno, mycket pulkaakning och allt dar till. Sa passar jag pa att onska er en riktigt God Jul & Gott nytt ar. Sa ska ni se att vi ses over en kopp kaffe nar jag kommer tillbaka nasta ar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0