Diverse dagar

Idag berättade de på radion att det var någon form av en nationell fågeltecknar dag. Jag är inte helt övertygad om att allt som sägs i radio är sant. Läser jag däremot något, då är min kritiska sida som borta. Däremot det man läser är sant det har jag till och med läst i en bok att det är så, tro det eller ej. Hur som helst blev jag fascinerad av den lilla plutten som fick idéen, även om det mest anses som påhit. Jag valde att göra en insatt och måla en fågel i hopp om att kanske åtminstone ett litet tiotal människor till ska göra det idag. För om då alla dessa människor i sin tur får några tiotals människor att göra det samma så blir snart ökningen exponensiell och snart målar alla världens människor som har tillgång till pappar, penna eller en dator fågar. Vilken mysig värld, inte sant?
Min lilla fågelteckning.


Jag sökte runt lite på internet och försökte finna någon om denna dag som verkade näst intill obefintlig, men istället fann jag lite andra dagar som firas mer eller mindre hos vissa. Då det idag 8/4 är Romernas nationaldag, så jag tycker vi alla skänker romerna en tanke. Jag vet att det finns folk som inte gillar romer, samt en folk som gör det. Då ni som inte giller romer, skänk dom en tanke idag, och ogilla dom restrerande 364 dagarna på året.

Mer kuriosa från mitt liv, ikväll blir det bowling.



Dagens fakta
-
Dödsplan stressade amerikanska soldater
När tio amerikanska soldater i början av
1960-talet gick ombord på ett plan vid militärbasen
Fort Hunter Liggett i Kali fornien
kunde ingen ana vilken mardröm som väntade
dem: På 1.500 meters höjd krängde
planet kraftigt och började störta mot marken.
Piloten slog larm över högtalaranläggningen
och meddelade att han skulle försöka
nödlanda. Medan paniken spred sig
bland soldaterna fick de livförsäkringsblanketter
som de skulle fylla i.

Del av simpelt experiment
Enligt ordern, men på gränsen till nervsammanbrott,
började soldaterna fylla i sina
papper. När siste man hade skrivit under
kom ett meddelande från cockpit: ”Vi störtar
inte, det var bara på skoj, grabbar.”
Intet ont anande hade soldaterna varit
försökskaniner i ett experiment som skulle
bevisa att hjärnan inte fungerar opti malt
under svår stress. Och mycket riktigt gjorde
kontrollgruppen på marken betydligt
färre misstag på sina blanketter än de soldater
som trodde att deras sista stund var
kommen.


På återseende kära vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0