Fritiden smyger sig på och en extra stund över till detta

Tiden springer iväg, klockan tickar och tiden i Norge lider sakta men säkert mot sitt slut. För er nyfikna där ute så är nuvanraden prognosen följande. Jag (Sebastian) befinner mig på okänd ort i Norge, jobbandes som fibermontör kanske vi kan kalla det utan att bli oense. Vi bor i en två, ganska liten två och den blir inte större av att vi är fyra stycken som går runt och grisar ner här. I den ena ring hörnan i lägenheten bor Oscar tillsammans med Erik, de som sliter efter att få det till med konternuerligt jobbande. I den andra ring hörnan där bor jag själv tillsammans med det kvinnliga sällskapet Sylvia. Saker och ting här börjar bli rutiner, vanor och ganska uttjatat. En liten miljöomväxlig i form av ett annat land, annat språk och lite ledig skulle vara skönt. Det nalkas semester i slutet på juni för min del så biter ihop och håller ut.

Folket som varit besökare här tidigare är bekanta med min avslutande lista på diverse orelevanta saker, nu kanske den inte kommer vara med varje gång med då kan det istället bli en liten fakta text om vad nu världen har att erbjuda. Antingen lite orelevant fakta eller en lista i värsta fall båda delarna. Ibland kan man känna att man inte orkar läsa då det står mycket text i vissa inlägg, ta då inte denna fakta som jag börjat flärpa in på sina ställen så seriöst, bara skit i den, den har oftast inte så mycket att säga. Är mest för er som hamnar här för det att ni har för mycket fritid och inget att göra. Så om det jag skriver inte intresserar er kanske faktan i fråga gör det. Vi sätter väl igång nu direkt med ett stycke fakta och skippar listan idag.

Dagens fakta
-
Elefant fick en överdos av LSD
VAD HÄNDER MED EN ELEFANT som får en dos
LSD? Den frågan försökte en grupp forskare
från Oklahoma få svar på i augusti år 1962.
Elefanthannen Tusko från Lincoln Park Zoo
fick 297 milligram LSD injicerat i baken – en
dos 3.000 gånger större än vad som krävs
för att en människa ska få en syratripp.
Strax därefter for Tusko trumpetande runt
i sin hage i ett par minuter innan han föll
omkull med ett brak. Ett desperat försök
att återuppliva elefanten misslyckades, och
efter en timme dödförklarades djuret.
Fyra månader senare beskrev forskarlaget
försöket i den erkända amerikanska
vetenskapliga tidsskriften Science. Här drog
de bland annat slutsatsen att: ”Det ser ut
som om elefanter är extra känsliga för verkningarna
av LSD.”


På återseende kära vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0