Motgångar

Idag skulle jag till frisören efter min härliga morgon där katten väckte mig. Det lyckades bli lite små fadäser över hela dagen. Roligt faktiskt, lagom stora motgångar som förgyller tillvaraon en smula. Hoppas ni är medvetna om vad jag pratar om och har upplevt samma typ av motgångar!
Hur som helst..

Jag var ute i god tid för att ta mig till Vimmerby och komma till frisören. Då händer det där man blir sådär irriterad på, bilnyckeln är väck. Snabbtänk som jag är, och för att inte gå miste om för mycket tid började jag leta efter den! Den vad ingenstans där jag valde att leta, men efter ungefär 10 minuters letande fann jag den lilla rackaren. Givetvis låg den i mina jeans som jag hade igår och hade valt att lägga i garderoben igen när jag var duktig och städade här hemma. Nyckeln var funnen och jag skulle bege mig och hade nu ganska ont om tid. For ut till bilen skrapa rutorna som nån extacypåverkad idiot. Fort var det gjort, dags att starta bilen. Nycklen, var är nyckeln, borta igen. Inte tid med detta, tiden var knapp. Sökte igenom mina fickor kolla runt bilen om jag tappat den. Det var då jag också valde att kolla baksätet i bilen där jag hade slängt in lite grejer där, där låg den så oskylig och rörde sig inte alls faktiskt. Jag kom iväg, for hela vägen till Vimmerby kom inte mer än 5 minuter försent till frisören så det var lugna puckar.
Klippt och klart. Dags att betala, då kommer nästa problem. Såklart funkar inte kortet, jag blir fundersam och han släpper iväg mig så ska jag kolla att jag verkligen har pengar på de. Det hade jag inte. Nehe, hur löser jag detta..? Ringde tre snabba samtal, det tredje lönade sig. Albin ! Ja räddaren i nöden var hemma dyker ner till frisören och betalar. Nu kunde jag pusta ut igen.

Dagen fortsatte var hemma hos Frida med Emil gled lite, fortsatte sen till Albin. Där tar nästa motgång sin start när jag ska åka därifrån. Kylarvätska i bilen, dåligt med de. Kommer ner till netto. Ringer Albin ber han komma ut med vatten så vi kan lösa problemet. Smidigt, det löste sig fort. Tyvärr skulle jag vända och åka hem också. Backar ner för en liten backe mot garageinfarterna. Ni har säkert koll på det kanonväder som varit de senaste dagarna. När jag efter mitt backande lägger i ettan för att köra iväg, precis jag kom inte upp.
Öppnade dörren ropade på Albin som inte hunnit så långt, han kom tillbaka och skrattade åt mig. Jag skratta också. Vi var nere i hans förråd och fann en tom liten spolarvätska dunk. Den valde vi att fylla med varmvatten och försöka smälta isen så jag kunde få lite grepp och glida iväg. Efter två dunkar varmvatten var problemet löst. Jag var påväg hemåt, och än så har ingen mer motgång dykt upp.

- Lista på ställen att hamna på när man är död -

  • Himlen
  • Minnesota
  • Helvetet
  • Nere i en gammal brunn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0