Gliid

För er som inte orkar läsa stycket här under kan jag sammanfatta det för er "lata".
Sammanfattning; Jag vaknade och gick upp skapligt, tack vare att katten kom in och väckte mig och krävde att jag skulle släppa ut honom.

Jag somna liksom "skapligt" inatt. Vaknade "skapligt" också, kände en euforisk känsla strömma genom kroppen, valde att ligga kvar och njuta av min sköna säng en stund. Det varade dock inte länge, jag drog undan täcket och kände en sval nästan lite kall pust av luft som berörde min hud. Jag rös till. Satte mig upp gnuggade mig i ögonen för att kliva upp ur sängen och traska ut till köket. Jag öppnade kylen och där stod ett juicepaket, bravojucie. För att släcka törsten skruvade jag av korken och gjorde det förbjudna, drack direkt ur paketet. Slöt mina ögon och lät den kalla och välsmakande jucien rinna ner som ett vattenfall längs strupen. Törstsläckare! Jag placerade juciepaketet på samma hylla och samma plats i kylen, stängde kylskåpsdörren, den åkte igen med ett litet gnisslande ljud. Jag begav mig tillbaka mot sängen och la mig. Sängen var varm, jag kröp ner under täcket som fortfarande varmt och omgav mig värme. Där låg jag tittade ut genom fönstret i det kalla vädret, tio minusgrader. Klar himmel, snö och bara väldigt vackert och harmoniskt att titta på. Kändes som tiden stod stilla, helt tyst, varmt, skönt under mitt duntäcke. Allt var bra, så händer det som inte får hända.. Katten, ja katten kommer och dödar den ljuviga stämningen jag infunnit mig i genom att komma in i rummet jamandes och bara vara allmänt ivägen. Givetvis ville katturslingen ut, jag pallra mig upp släppte så klart ut katten (snäll som jag är). Valde efter det att gå upp, eftersom min njutning ändå var förstörd.
Så ett stort tack till min katt som fick mig att gå upp imorse hade säkert somnat om och vaknat sent med massa ångest annars. Hjärtligt tack till våran katt, även om han inte fattar. <3 Vill även passa på att tacka Alfons Åberg. Han har alltid funnits där när man behövt honom, alltid ställt upp <3




Gårdagen var lugn med lite planering för en överraskning. Gick la skapligt, kan nog bli så att det blir av trots allt. Ska fortsätta med mitt lilla projekt senare idag.
Idag efter att jag hade gått upp valde jag att ta en liten promenad ute i fina vädret var mysigt. Jag såg något under min lilla promenad också, någon som varit.. Arg kanske? Vad vet jag, hur som helst var det ett teckendestruktivt beteende. Mer behöver jag nog inte skriva lämnar en bild som enligt nåt italienskt gammalt ordspråk ska säga mer än tusen ord så för att göra det enklare för mig så jag slipper skriva en hel uppsats här så lägger jag bara upp en bild istället.


- Lista på glidiga norska ordspråk -

  • Skjut dig själv och skit i andra
  • Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • Den som rapar mitt i stycket stör de andra ganska mycket
  • Rom byggdes inte på en dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0