Kopi Luwak

Uh yeeeah. Då var det där med julfirande över nu då, gick ju smidigt. Åtminstone för mig, trevligt  var det också att fara runt lite sådär. Frukost och klappbytning med mor min, sedan vidare till Svensson/Salevid och fixa de sista innan kalle satte igång på tvn. Tiden gick, lyckades få stömavbrott under kalle också, oväntat men som tur har man ju sett det förut. Den var snart tillbaka iaf så var lugna puckar. Lite lugn och ro sedan innan matdags sen julklappsutdelning ( med mycket rim, rättare sagt på alla klappar som ges från någon inom familjen ) roligt roligt. När jag assisterat lite kort som "tomte" där så hade jag ju faktiskt mer att göra min tidsplan var redan utom räckhåll men värt ett försök att hinna de man tänkt. 19.20 destination Åshorva och träffa på familjen Samuelsson. Mycket trevligt även där må jag säga. Klockan han även där rinna iväg mer än jag tänkt mig, fast lyckades sedan fara iväg till min kära lilla tös i Rumskulla.
  Får tacka för de klappar jag fick. Kanonbra. Hoppas de som fick av mig blev lika nöjda också.
  Juldan blev lugn, sov bort en massa av den, segade hos Sylvia och var mest slö. Emil ville ut på baluns så jag begav mig hemåt för att ta lite öl med Emilponken. --> Hämsta Sylvia --> Pumpen --> Pizza --> Hem.
  Dagarna går vidare och annandagen var här. Lugn och skön, bror och hans tösabit kom hit. Mycket trevligt. Fick även julklapps av min kära bror. Fick kaffe ( !!! ) Hur bra som helst. Kopi Luwak kaffe & Jamaica Blue Mountain.



KOPI LUWAK      ( Lite kort om kaffet )
Kopi Luwak, som på engelska kallas Civet Coffe, är än så länge den dyraste sorten av kaffebönor i världen. Den skördas i Indonesien, fast inte på samma sätt som andra sorters kaffe, det vill säga från kaffebuskarna. Kopi Luwak utvinns istället ur spillningen av det kattliknande djuret, indisk palmmård ( Paradoxurus hermaphroditus ), som tillhör djurgruppen palmmårdar. Palmmården äter bara de bästa sorterna av kaffebären, och efter att ha passerat djurets matsmältningssystem kan kaffebönorna plockas ur dess avföring för rengöring och rostning. Ett kilo av de sällsynta kaffebönorna kostar i Sverige cirka 7 000 kronor.

Här ska avnjutas.

Apro på Palm så hette väl han Johan i idol Palm, och vann det gjorde han inte heller.
  Kvällen avslutades med bastubad i Bennemåla eller hur det nu kan stavas, hos Sandra. Lars, Sandra, Sylvia och jag hade en trevlig stund, chilinötter, snack och trampa hål i isen för att kunna bada. Alla tiders.
  Idag är skulle man kunna jämnföra dagen med att det varit stiltje på sjön fast lugnt här på land då som man hade sagt. Sylvia är kvar och glider runt och är snygg. Vilket hon också är väldigt bra på, sköönt.

- Lista på bra saker att spara på -

  • Kvitton
  • Plastpåsar
  • Pengar
  • Varmvatten ( om man då exempelvis vet att nån ska duscha efter ( mest om man är snäll ) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0