Allergisk ?

Klockan är mycket och jag kom precis hem från jobbet, 11 t immar idag. Seg dag men har rullat på skulle man väl kunna säga. Och vad har vi lärt oss om mig idag ? Jo jag är allegisk. Mot vad, jo julbord givetvis. Att arbeta med julbord är min allergi.
  Så om vi kollar på min arbetsdag igår ( fredag ), började kl 08.00. Allt funkade fint, tills kvällen kom. Det vara dags för julbord dvs. Runt 20.00 så började jag känna mig seg, lågt blodsocker skulle jag gissa, vilket ledde till en halvrolig feber i all stress. Sökte ro så gott som hela tiden, satt på huk såsa runt.. Så ja, till slut gick jag och spydde på toan och blev hemskickad. Dagen blev alltså inte längre än till 21.10 på jobbet, pga som vi kom fram till idag, min julbordsallergi
  B i disken påstod ha tagit med sig allergitabletter idag. Snyggt.
  Nu denna kväll var tanken att ta buss hem, ändra planer. E och R var på partaj i Linköping så när jag hade slutat vid 01, så var det dags att ringa nån av gökarna och försöka dra med sig dom hem vilket som vanligt tog ett tag men till slut kom vi iväg. Skönt.
 

- Lista på bra saker på dåliga julbord ( dvs alla julbord, om man själv jobbar med dom )  -
  1. Ägg, de kan man förknippa med påsken istället
  2. Revbensspjäll, ja tänk hur du vill bara de inte är julbord
  3. Rödbetssallad är ju trots allt ganska oket att trycka i sig
  4. I allmänhet, uschusch



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0