Lite nederbörd är väl bara mysigt

Jag la mig själv inom jobbchangern montör, mer specificerat fiber också. Jag tänker välja att bredda yrkesgruppen en smula idag. Tack vare regnet kände jag mig mer som någon form av trög badvakt som glömt att byta om till arbetskläder, eller ja badshorts. Rätt mest blött, regn anses ibland vara ivägen från min sida.
Att flytta till en plats som Bergen, det är ostrategiskt om man inte är väldigt glad i dåligt väder och att bli sådär onödigt blöt. Kanske det kan jämnföras lite med barn som är ute och leker i regn. Hurra, mega super duper kul i början tänker dom när dom skuttar runt i de största vattenpölarna innanför den dära föräldra-radien som inte får gå utanför. Barn är kanske också lite ostrategiska när dom ger sig på de där stora pölarna och med en gång och blir blöta, lite mer blöta än planerat. Blött blir sedan kallt och är man liten och fryser och inte får gå in för de äldre som bestämmer då kan man börja gråta i hopp om att man ska få som man vill. Lyckas ibland bra för vissa ibland mindre bra för andra. Nu när jag skrivit ser jag att det kanske inte var någon av de bättre jämförelserna jag gjort. Aja, bara att beklaga och hoppas på att Bergen bryter en dålig trend och låter solen titta fram lite imorn istället !
Så då för er som inte snappat upp den lilla faktan att Bergen råkar vara en sån där härligt regnig stad så, snappa upp det nu. Den påstås vara en av Europas allra regnigaste städer, om ni förlitar er på wikipedia. Det gör jag, för jag har sett hur lagom ofta det regnar här.

Dagens fakta
-
Dum brottsling
Dennis Newton stod 1985 inför rätta för ett rån i Oklahoma City.
Åklagarbiträdet Larry Jones bad ett av vittnena att peka ut förövaren. När hon
pekade ut Newton, reste han sig och skrek: "Jag borde fanimej ha skjutit skallen av dig!"
Efter ett ögonblicks förbluffande tystnad tillade han: "Om det hade varit jag
som var där." Juryn dömde Jones till ett trettioårigt fängelsestraff.

På återseende kära vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0